Black Friday er en af årets største shoppingdage på nettet og for webshops er det en gylden mulighed for at få landet mange ordrer i shoppen, tiltrække nye kunder samt fastholde eksisterende kunder med gode tilbud.
Black Friday er dagen, hvor rigtig mange kunder “surfer” rundt i deres søgen på gode tilbud. Nogle kunder ved nøjagtig hvad de leder efter, andre kigger sig lidt omkring i håbet om at finde nogle rigtig gode tilbud. Der er mange shops med gode tilbud denne dag, så det gælder om, at man i sin Webshop hurtigt og effektivt får fremvist de tilbud man har, får fortalt kunderne om de fordele de har ved at købe og selvfølgelig gøre det krystalklart hvilken besparelse kunderne opnår specielt på denne Black Friday dag/uge.
Vi har fundet 4 af vores apps til Dandomain Webshop frem, som vi mener kan hjælpe med at få en god og effektiv Black Friday kampagne i din Webshop.
Som Dandomain Webshop ejer får du 40% rabat på disse 4 apps. Disse apps er designet til at øge din omsætning, forbedre kundeoplevelsen og skabe unikke tilbud, der skiller sig ud i mængden.
Du kan i bunden af denne side læse 6 nyttige tips og råd, der kan hjælpe dig med at forberede din Webshop til en god og effektiv Black Friday kampagne.
Vi har udvalgt 4 af vores apps, som hver især kan hjælpe med at løfte din Webshop på Black Friday.
Vi tilbyder 40% i rabat på disse apps.
Med Konfigurator appen kan du give dine kunder mulighed for at tilpasse produkter efter deres egen præferencer/ønsker. Dette er perfekt til Black Friday, hvor kunderne leder efter unikke og
personlige tilbud. Man kan f.eks tilbyde specielt tilpassede Black Friday produkter/pakker, som dine kunder selv kan designe/vælge til en selvfølgelig attraktiv pris.
Brug denne funktion til at tilbyde eksklusive, skræddersyede Black Friday tilbud, som kunderne ikke kan finde andre steder.
Fordele ved Konfigurator:
Pop-up appen er et godt værktøj til at skabe målrettede beskeder og tilbud, der fanger kundernes opmærksomhed. Brug appen til at præsentere tidsbegrænsede Black Friday tilbud, eksklusive rabatkoder eller indsamle e-mails til fremtidige kampagner.
En veludført pop-up kan øge konverteringsraten markant ved at minde kunderne om dine bedste Black Friday tilbud.
Fordele ved Pop-up:
Med denne app, kan du på udvalgte produkter, tilbyde at ved køb af dette produkt, får du et udvalgt produkt med gratis.
Kan bruges som et “klassisk” Black Friday tilbud: Køb X og få Y med gratis.
Fordele ved Gratis produkt:
Kombirabat appen giver dig mulighed for at tilbyde kombinerede rabatter på specifikke produkter eller produktpakker. Brug denne app til at sammensætte uimodståelige Black Friday tilbud, hvor dine kunder kan spare ekstra, når de køber flere produkter sammen.
Et par eksempler:
• Køb 3 stk. og få den billigste gratis
• Køb 4 stk. og betal for 3 stk.
Fordele ved Kombirabat:
Udfyld nedenstående bestillingsformular og vi kommer tilbage hurtigt muligt!
Byg opmærksomhed omkring dine Black Friday tilbud i god tid. Brug nyhedsbreve, sociale medier og annoncer til at promovere og “tease” dine tilbud og til at skabe en forventning. Overvej at tilbyde “early bird” tilbud til dine mest loyale kunder eller dem, der tilmelder sig din mailingliste.
2. Skab uimodståelige Tilbud
Konkurrencen på Black Friday er hård, så det er vigtigt at tilbyde attraktive rabatter og eksklusive tilbud, der får kunderne til at vælge din Webshop frem for en af de mange andre.
3. Brug tidsbegrænset tilbud
Skab en følelse af tidspres ved at bruge tidsbegrænsede tilbud eller flash-salg, der kun er tilgængelige i et par timer. Dette kan motivere kunderne til at handle hurtigt og undgå at miste en god handel. Brug pop-ups eller bannere til at promovere disse tilbud.
4. Optimer for mobile enheder.
En stor del af Black Friday salget sker via mobile enheder. De “normale” anbefalinger om mobiloptimering gælder selvfølgelig også Black Friday: hurtig loadtid, brugervenlig navigation, nemt overblik i produktgrupper og på produktsiderne osv. Kigger man på Black Friday specifikt, så skal man huske at teste de specielle tiltag man vil lave på Black Friday dagen/ugen på mobilen – f.eks. har man lavet en nedtælling, en pop-up, banner eller andet specielt der vises i løbet af dagen/ugen, så få testet ordenligt igennem på de forskellige mobil enheder i god tid, så der kan optimeres og evt. fejl kan rettes.
En glat mobiloplevelse kan øge din konverteringsrate markant.
5. Tilbyd og fremhæv god kundeservice
Kunder har ofte spørgsmål under Black Friday og for nogle kunder er det vigtigt hurtigt at kunne få svar på de ting/spørgsmål, de brænder inde med, før de “tør” lægge en ordre. Man kan med stor fordel under Black Friday, tilbyde en udvidet og hurtig kundeservice. Dette kunne være en udvidet telefonsupport eller chatservice. For flere kunder er bare det, at man tilbyder en ekstra kundeservice “nok” til, at de har “ro i maven” og kan/vil lægge en bestilling.
6. Følg op på Black Friday
Når Black Friday er ovre, kan man med fordel følge op på de salg der er kommet ind. Dette kan gøres på mange måder og kan være med til at “forlænge” Black Friday lidt. En måde man kan gøre dette på, er i den mail der sendes ud med “Din ordre er afsendt” takker kunderne for deres Black Friday køb og tilbyder en rabatkode, et link til en Julekampagne eller anden “fordel” som tak for deres køb. En unik mulighed for at bruge Black Friday som “afsæt” til næste kampagne, som typisk er julesalget.